თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტი

საქართველოს რკინიგზა: შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობას სჭირდება კვლევები

საქართველოს რკინიგზა

საქართველოს რკინიგზის განცხადებით, თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტის განხორციელება სპონტანურად და ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთების გარეშე დაიწყო. როგორც საქართველოს რკინიგზის გავრცელებულ განცხადებაშია ნათქვამი, საკონსულტაციო კომპანიამ MC Mobility შეისწავლა პროექტის ამ ფორმით განხორციელების შემთხვევაში მოსალოდნელი შედეგები.

"შედეგად დადგინდა, რომ უარესდება როგორც საოპერაციო, ასევე მონაკვეთის მოვლა-შენახვის მაჩვენებლები; მცირდება გამტარუნარიანობა (სატრანზიტო სიმძლავრე). ამასთან, პროექტის ასეთი ფორმით განხორციელება იწვევს მაღალბიუჯეტიანი თანმდევი პროექტების განხორციელების აუცილებლობას, რაც გათვალისწინებული არ არის არსებული პროექტის ბიუჯეტში. კონტრაქტორმა (ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიურო) ვერ დაიცვა მშენებლობის შესრულების ვადები; შედეგად, სამუშაოების დამთავრების თარიღისთვის (2013 წლის 8 ივნისი), კონტრაქტორს 18-თვიანი ჩამორჩენა ჰქონდა. ყოველივე ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, აუცილებლობას წარმოადგენს შემოვლითი რკინიგზის ტექნიკურ-ეკონომიკური მაჩვენებლების გაუმჯობესება და მოსალოდნელი ნეგატიური შედეგების მინიმალიზაცია, რისთვისაც უნდა ჩატარდეს დამატებითი საპროექტო-საინჟინრო კვლევები. მთავრობის უახლოესი სხდომა იმსჯელებს ხელშეკრულების ვადის 3 წლით გაგრძელების შესახებ", - აცხადებენ საქართველოს რკინიგზაში. 

პრემიერმინისტრთან არსებული ეკონომიკური საბჭოს გადაწყვეტილებით, თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებელ კომპანიას ხელშეკრულება გაუგრძელდა. მთავრობის პრესსამსახურის ცნობით, მიღწეულია მოლაპარაკება მშენებელ კომპანიასთან ხელშეკრულების გაგრძელების შემდგომ პირობებსა და ვადებზე.

"აღნიშნული პროექტის განხორციელება დაიწყო სპონტანურად, ტექნიკურ-ეკონომიკური დასაბუთების გარეშე. ს/ს საქართველოს რკინიგზამ საკონსულტაციო კომპანიის MC Mobility მეშვეობით შეისწავლა პროექტის ამ ფორმით განხორციელების შემთხვევაში მოსალოდნელი შედეგები. დადგინდა, რომ უარესდება როგორც საოპერაციო ასევე მონაკვეთის მოვლა-შენახვის მაჩვენებლები, მცირდება გამტარუნარიანობა (სატრანზიტო სიმძლავრე). ამასთან, პროექტის ასეთი ფორმით განხორციელება იწვევს მაღალ ბიუჯეტიანი თანმდევი პროექტების განხორციელების აუცილებლობას, რაც გათვალისწინებული არ არის არსებული პროექტის ბიუჯეტში. კონტრაქტორის (ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიურო) მიერ ვერ იქნა დაცული მშენებლობის შესრულების ვადები, შედეგად სამუშაოების დამთავრების თარიღისთვის (2013 წლის 8 ივნისი) კონტრაქტორს ჰქონდა 18-თვიანი ჩამორჩენა.

ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, ეკონომიკურმა საბჭომ მიიჩნია, რომ აუცილებლობას წარმოადგენს შემოვლითი რკინიგზის ტექნიკურ-ეკონომიკური მაჩვენებლების გაუმჯობესება და მოსალოდნელი ნეგატიური შედეგების მინიმალიზაცია, რისთვისაც უნდა ჩატარდეს დამატებითი საპროექტო საინჟინრო კვლევები. უახლოეს მთავრობის სხდომა იმსჯელებს ხელშეკრულების ვადის 3 წლით გაგრძელების შესახებ", - ნათქვამია პრემიერმინისტრის პრესსამსახურის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში.

თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობა 2012 წლის საპარლამენტ არჩევნების შემდეგ ხელისუფლების გადაწყვეტილებით შეჩერდა.  საქართველოს ეკონომიკის მინისტრმა და ვიცეპრემიერმა გიორგი კვირიკაშვილმა 2013 წლის აგვისტოში განაცხადა, რომ მთავრობა თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტის დაკონსერვებას აპირებდა, სანამ არ იქნება მიღებული საბოლოო გადაწყვეტილება, თუ როგორ უნდა გაგრძელდეს დედაქალაქის ცენტრიდან სარკინიგზო ხაზის გადატანის გეგმა.

ყოფილი ხელისუფლების წარმომადგენლები ამჟამინდელი ხელისუფლებისგან ამ შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობის გაგრძელებას მოითხოვდნენ.

თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტი სარკინიგზო ხაზის ქალაქის ჩრდილოეთით გადატანას ითვალისწინებს, რის შედეგადაც ქალაქის ცენტრში 70 ჰექტარზე მეტი მიწა გამოთავისუფლდება ურბანული განვითარების პროექტებისთვის. პროექტი 2010 წელს დაიწყო და როგორც თბილისის მერი გიგი უგულავა აცხადებს, სამუშაოების 80% უკვე შესრულებულია.

 

 

კომენტარები