„ხოდორკოვსკი” – ასე ჰქვია მიხაილ ხოდორკოვსკიზე გადაღებულ დოკუმენტურ ფილმს, რომელსაც ჯერ ბერლინის 61-ე კინოფესტივალზე, შემდეგ კი მთელ მსოფლიოში დიდი გამოხმაურება მოჰყვა. მართალია, ბერლინში პრემიერამდე ფილმი მოიპარეს (კომპანიის ოფისი გატეხეს), მისი ჩვენება მაინც შედგა – რეჟისორმა ფესტივალის მაყურებელს დისკზე შემონახული ასლი შესთავაზა. რუსეთის უმსხვილესმა კინოდისტრიბუტორებმა ფილმის შესყიდვაზე უარი თქვეს და მოსკოვში ის ერთადერთ დარბაზში, ელდარ რიაზანოვის კუთვნილ კინოთეატრში გავიდა. „ხოდორკოვსკის” შემქმნელია გერმანელი რეჟისორი კირილ ტუში, რომელიც ამ პროექტზე 5 წელი მუშაობდა. ტუში თბილისს ეწვია და თბილისურ პრემიერასაც დაესწრო.
„ერთ-ერთ ფესტივალზე ხოდორკოვსკის შესახებ გავიგე და ვიფიქრე, რომ მასზე ფილმის გაკეთება ძალიან კარგი იქნებოდა. ხალხი მეკითხება, რატომ არ გადავიღე კინო სხვა ცნობილ პატიმარზე. პასუხი ასეთია – ხოდორკოვსკის ამბავზე მუშაობა იმიტომ დავიწყე, რომ ის მიმაჩნია კარგ, მამაც ადამიანად, რომელსაც რუსეთიდან წასვლა შეეძლო, მაგრამ დარჩენა გადაწყვიტა და თავისუფლების საფასურად გარისკა”, – განაცხადა რეჟისორმა ტაბულასთან საუბრისას.
ფილმში ნაჩვენებია ხოდორკოვსკის გზა რუსეთის უმდიდრესი ადამიანის „ტიტულამდე”, ის, თუ როგორ დაიძაბა ურთიერთობა მასსა და ვლადიმირ პუტინს შორის, როგორ ჩასვეს ციხეში 9 წლით, შემდეგ კი პატიმრობის ვადა გაუზარდეს. კირილ ტუში შეეცადა, ფილმი ერთფეროვანი და მოსაბეზრებელი არ ყოფილიყო (ხოდორკოვსკისთან შეხვედრა და ინტერვიუს ჩაწერა ვერ მოახერხა) და გადაწყვიტა, ეპიზოდები, რომელსაც ბიზნესმენის შინაგანი განცდები და განწყობა უნდა ეჩვენებინა, ანიმაციის დახმარებით გაეკეთებინა. 110-წუთიანი ფილმი ვიზუალურად გამართული და, სალომე მაჩაიძის დამსახურებით, კარგად დამონტაჟებულია.
ხანგრძლივი მუშაობის შემდეგ კირილ ტუშიმ სასურველი რესპონდენტები ჩაწერა, ფინანსური პრობლემებიც მოაგვარა და უამრავი სირთულის მიუხედავად, პროექტი დაასრულა. სურს გადაიღოს „ხოდორკოვსკის” გაგრძელება – „მიხაილ ხოდორკოვსკის დაბრუნება”. სათაური „ვარკვლავური ომების” გავლენით შეარჩია. აპირებს ინტერვიუების ჩაწერას: ვლადისლავ სურკოვთან, ვოლოშინთან, აბრამოვიჩთან, ხოდორკოვსკის პირველ მეუღლესთან – ინასთან და, რა თქმა უნდა, თავად ხოდორკოვსკისთან. მისი თქმით, გაგრძელების ბედი ფინანსებზეა დამოკიდებული.
გარდა ამისა, რეჟისორს ჟულიან ასანჟისა და WikiLeaks-ის შესახებ სურს მხატვრული ფილმის გადაღება, რადგან მიაჩნია, რომ ჯერ კიდევ ძალიან ბევრი რამ არის სათქმელი.